De vakantie is pas net voorbij maar het lijkt zo lang geleden. Je hebt het gevoel alsof je batterij alweer leeg is. Dat was niet de bedoeling! Met deze tips is die batterij zo weer vol!

1. Maak een tijdschema

Een dag heeft eigenlijk niet genoeg uren dus kan je ze maar beter goed indelen. Probeer alle taken die je moet doen goed te plannen zodat je alles kan doen wat je wil doen. Het moeilijkste hieraan is je eraan houden! Maar met een beetje doorzettingsvermogen komt dat helemaal goed. Plan hierbij ook een kwartiertje in voor een kopje koffie of thee voor jezelf.

2. Te drukke ochtend?

Maak dan de avond van tevoren al de lunchpakketjes klaar en pak de tassen vast in. Leg voor jezelf en voor je kinderen de kleren al klaar, dat scheelt een hoop zorgen in de ochtend.

3. Een uitje zonder kinderen

Bel een keer de oppas of vraag of je partner eerder thuiskomt van werk en ga erop uit met je vriendinnen. Gezellig ergens lunchen, een middagje wandelen of even lekker shoppen. Dit kan natuurlijk ook gewoon als de kinderen op school zitten of als ze bij de kinderopvang zijn!

4. Verveelt je kind zich? Goed zo!

Als je kind zich verveelt, hoef jij deze keer geen originele activiteit te bedenken. Vervelen is namelijk erg goed voor kinderen. Laat ze zelf kiezen wat ze willen doen: knutselen, kleuren, plakken, noem maar op. In de tussentijd kan jij even rustig de tijd nemen voor jezelf en even lekker relaxen met bijvoorbeeld een boek of tijdschrift op de bank.

5. Het internet is je beste vriend

Wil je graag tijd besparen in je weekplanning? Maak dan handig gebruik van het internet. Een cadeautje nodig voor een feestje? Je bankzaken regelen? Of de weekboodschappen doen? Doe het via internet! Dat scheelt je heel veel tijd.

6. Middagdutjes meedoen met je kind

Voel je je vaak moe? Doe dan even lekker dat middagdutje mee met je kind! Dit dutje hoeft geen uren te duren, vaak is twintig minuten al genoeg. Zo kan jij weer even lekker opladen want dat gebeurt helaas niet door het (hele) huis schoon te maken. Door het dutje heb jij weer energie voor de rest van de dag en kan je er weer tegenaan!

7. Blijven praten

Heb je het gevoel dat er een zware last op je schouders ligt door het ouderschap? Praat hier dan over met je partner, je vriendinnen of je familie. Zo kan jij goed je hart luchten waardoor je je lichter voelt. Dat zorgt uiteindelijk weer voor meer energie!